Mis on teie värv?

Mis on teie värv?

Värvid mõjutavad inimeste meeleolu ja käitumist. Kuigi restoranis on palju aspekte, mis mõjutavad külalise kogemust, on oluline roll värvil. Pakkumaks inspiratsiooni ja mõtteainet seoses värvidega, on Tork kasutanud ajulainete registreerimise tehnoloogiat, et mõõta, kuidas külalised erinevatele värvidele reageerivad.

experiement_445x210.jpg

Värvilise restorani eksperiment

16 külalist, kellele seati pähe ajulaineid registreerivad peakomplektid, viibisid 8-s erinevas värvikeskkonnas. Igas tegevuspaigas kasutati restoranikeskkonna loomisel täiesti ühevärvilisi disainielemente – alates seintest ja põrandast kuni mööbli ja lauanõudeni. 
 
Iga värvieksperimendi puhul paluti külalistel maitsta jooki ja miniatuurset makroonküpsist – need olid omavahel kõigis aspektides identsed, kui välja arvata värv, mis langes kokku ümbritseva keskkonna värvitooniga. Igas kombinatsioonis mõõdeti ajutegevuse aktiivsust ja pulsisagedust ning osalejate reaktsioonid registreeriti küsimustiku abil. Kõiki katseandmeid analüüsiti, et luua iga värvi jaoks profiil.

Meditatiivne roheline

ajulainete analüüsimise tulemused näitavad rohelise värvi jõudu andvaid omadusi, see mõjub toibutavalt ja sügavalt lõõgastavalt ning avaldab tervendavat toimet immuunsüsteemile. Selles ruumis oli ka pulsisagedus keskmisest madalam. Sellest tulenevalt kirjeldati rohelist värvi lõõgastava, rahuliku ja kutsuvana. Seda tajuti sobiva lahendusena lõuna- või kohvilaua jaoks, mille ääres istuvad inimesed, keda te hästi tunnete. Keskkond, mis sobib pigem taastumiseks ja tervenemiseks, kuid mitte niivõrd erutavate elamuste kogemiseks või romantiliseks äraolemiseks.

Green_445x445.jpg

Õnnelik oranž

üldiselt tajuti oranži moodsa ja lõbusa värvina, mida tüüpiliselt seostatakse õnnelike emotsioonidega laste ja sõprade seltskonnas. Teiselt poolt võidakse oranži näha ka mõnevõrra ebaromantilisena, veidi pingelisena ja mitte luksuslikuna. Ajulainete ja pulsisageduse analüüsimise tulemused näitasid, et oranž võib olla neutraalsem valik, võrrelduna teiste intensiivsete värvidega, nt kollasega. Oranži puhul registreeriti tulemusi ka gammalainete sagedusvahemiku keskosas, mida seostatakse õppimise ja andmete töötlemisega.

Orange_445x445.jpg

Rafineeritud must

must on kompleksne värv. Seda tajuti luksusliku, moodsa ja rafineerituna, kuid samal ajal ka veidi soovimatu ja tüütuna. Seda tajuti tugevalt kui värvi, mis sobib hästi kohtumiseks õhtusöögil või õhtuste jookide nautimiseks - üritusteks, kuhu te lapsi kaasa ei võta. Ajulainete analüüsimise tulemused viitasid loovuse kõrgele tasemele ja virgumisele, kuid ka keskendumistaseme langemisele, mistõttu see lahendus osutus ärikeskkonna jaoks vähem sobivaks.

Black_445x445.jpg

Põnev kollane

kollane on põnev ja lõbus värv, mis sobib virgutavasse keskkonda. Ajulainete analüüsimise tulemused viitasid virgumise kõrgemale olekule ja teadlikule keskendumisele, kuid äärmistel juhtudel ka kõrgemale stressitasemele. Samuti täheldati kollase puhul nii keskmisest kõrgemat kui ka maksimaalset pulsisagedust. Seda värvi tajuti sobivana einetamiskohtades, kuna on võimalik, et see tõstab hommikul tuju ja annab energiat. Kollane oli ka kõige populaarsem värv kohtades, kuhu võetakse kaasa lapsi.

Yellow_445x445.jpg

Romantiline punane

punane paistab silma ja pigem ei sulandu, vaid kutsub esile tugevaid emotsioone. Punane tekitas ajulainete delta- ja teetasagedusel tugevaid mõjutusi, mis kinnitab intensiivset emotsionaalset ühendust ja kõrgeid loovuse tasemeid. Ka pulsisagedused olid kõrged, mis viitab stimuleerivale keskkonnale. Pole ilmselt üllatav, et punast seostatakse tugevalt romantilise meeleolu ja õhtuste jookide nautimiseks sobiva atmosfääriga. Kuid punasel on ka põnev ja lõbus külg.

Red_445x445.jpg

Rahustav sinine

sinine mõjutas tugevalt ajulaineid deltasagedusel, mis tähendab sügavalt lõõgastunud olekut. Tugevad teetalained viitavad ka loovusele ja kõrgele emotsionaalsele ühendusele. See on kooskõlas faktiga, et sinist kirjeldati kutsuva, rahustava ja lõõgastavana. Sinist tajuti kui värvi, mis toimib hästi perekeskses õhkkonnas eine või kohvi nautimisel, kuid mitte nii hästi luksuslikus restoranis ega ärikohtumistel.

Blue_445x445.jpg

Traditsiooniline pruun

enamike ajulainete sageduste puhul oli pruuni skoor madal, mis viitab neutraalsele värvile. Deltalainete sagedus ja pulsisagedused viitavad sellele, et pruun võib soodustada lõõgastumist. Pruuni tajutakse traditsioonilise, neutraalse ja lõõgastavana. Ilmselt ei ole pruun parim valik virgutavate emotsioonide loomiseks, kuid seda tajuti traditsioonilistes keskkondades hea värvina ja teiste värvidega lihtsalt kokku sobivana.

Brown_445x445.jpg

Luksuslik valge

valge paistis silma ja andis kõigil ajulainete sagedustel madalad näidud, mis viitab neutraalsele värvile ja millelegi, mis meenutab külaliste kogemuste tühja lõuendit. Valget tajutakse parima värvina ärikohtumisteks. Seda värvi peetakse luksuslikuks ja moodsaks, kuid selle skoor virgutavate emotsioonide loomisel, nagu lõbu ja põnevus, 
osutus madalaks. Neutraalsete keskkondade loomiseks sobiv värv, mis ei põhjusta teie tähelepanu hajumist käsilolevalt tegevuselt.
White_445x445.jpg

Valmistumine värvieksperimendiks

Starting off_445x210.jpg


Macarons__445x210.jpg

Makroonküpsised kaheksas erinevas värvitoonis, kuid sama maitsega – serveerituna kõigis kaheksas eksperimendi värvikeskkonnas.

Värviteooria

,,Esimese värviteooria lõi 1810. aastal Goethe. See ei ole auahne plaan olemasolevale teooriale väljakutse esitamiseks, vaid pigem katse pakkuda täiendavat pilguheitu värvidele."

Leidke oma värv!

Tulemuste põhjal on koostatud värvijuhend teie restoranile


Printige Laadige alla