Colors_Original_5200x3500.jpg

Kui oluline on värv arhitektuuris?

.

Colors_article_300x300.jpgKeskkonnapsühholoogid mõistsid juba kaua aega tagasi värvide tähtsust meie saavutuste, tervise ja heaolu jaoks. Nüüd on Tork, SCA üleilmne kaubamärk, täiendanud seda teabevaramut tänapäeva tehnoologia abil.
 
Alates ruumidest, kus me elame ja töötame, kuni kohtadeni, mida me külastame, ümbritseb meid arhitektuur, mis püüab edastada emotsiooni, mõjutada meie meeleolu või luua õhustikku, mis meid liigutab. Kujundus ja vorm on väga olulised. Kuid ka värvi roll on eluliselt tähtis.
 
Kui Tork, SCA üleilmselt tuntud kaubamärgiga toodete pakkuja, tegeleb värvidega, siis vaadatakse seintest, põrandatest ja lagedest kaugemale ning minnakse edasi sellise väga olulise valdkonna juurde, nagu lauatarbed – need detailid toetavad mõistagi üldist värvikontseptsiooni, kuid lisaks sellele saavad tarbijad neid ka katsuda ja tunnetada. 
 
Innovatiivne uurimistehnoloogia
Keskkonnapsühholoogid mõistsid juba kaua aega tagasi värvide tähtsust meie saavutuste, tervise ja heaolu jaoks. Selle kohta on palju materjali. Kuid nüüdisaegse tehnoloogia kasutamine on muutnud need uuringud veelgi põnevamaks.  Teadmisjanu ajendas Tork'i  koos uurimiskeskusega United Minds veel rohkemat välja uurima. Kaasaegsete ajutegevust registreerivate EEG peaseadmete  ja südametegevuse jälgimist võimaldavate randmeseadmete abil viidi läbi uuring , et koguda väärtuslikke teadmisi selle kohta, kuidas värv mõjutab inimesi. 
 
Ehkki arhitektuuri ja sisekujunduse individuaalset tunnetust mõjutavad paljud tegurid, on värv eluliselt oluline. Meie nägemus ei ole mõeldud olemasoleva teooria ümberlükkamiseks, vaid pigem ettekujutuste täiendamiseks värvide eriomastest seostest selliste keskkondadega,” ütleb Catherine d’Hubert, SCA Tork Tork lauatarvikute Euroopa kaubavaliku juht. 
 
Uuring
Kokku kogesid 16 külastajat kaheksa erineva värviga kujundatud kaheksat erinevat keskkonda kohas nimega Color Factory (Värvivabrik) Stockholmis. Iga kujunduse puhul kaeti restorani sisustus täielikult ühetoonilise värviga – alates seintest ja põrandast ning lõpetades mööbli ja lauatarvetega.Colors_article_400x300.jpg
 
Analüüs näitas, et erinevad värvid kutsuvad esile selge ja korduva mustriga meeleolud ja emotsioonid. Samuti tajuti erinevate värvide sobivust eri tüüpi kogemustega, alates romantilisest õhtusöögikohtumisest ja lõpetades ametliku ärilõunaga. Näiteks punane vallandas tugevad emotsionaalsed seosed ja loovuse – see on ideaalne värv koosolekuruumides, õhutamaks uute ideede tärkamist, restoranides ja õhtustes kohtumiskohtades +. Seevastu sinine mõjub rahustavalt ning on ideaalne perekülastusteks mõeldud paikades ja vaiksetes ruumides, kuhu töötaja võib taanduda keskenduma ja stressi maandama.
 
Ehkki uuringu keskmes olid restoranid, saab selle tulemusi kasutada väga erinevate arhitektuuriliste keskkondade puhul.
 
Kõikide andmete ja järelduste põhjal koostati iga värvi üksikasjalikum profiil. Sellega pakutakse arhitektidele toetavat inspiratsiooni ja mõtteainet bürooruumide, restoranide ja hotellide kujundamiseks. 
 
Millised värvid aitavad teie kujundusel mõjule pääseda? Rohkem teavet leiate siit.