Colors_Original_5200x3500.jpg
Üldine

Meie emotsionaalne side värvidega

26/04/2016

Kas te olete mõelnud sellele, millist mõju värvid avaldavad klientidele? Meie oleme. Essity ja Tork uurisid kaasaegse tehnoloogia abil, kuidas restorani külastajad reageerivad erinevatele värvidele.

Kas te olete mõelnud sellele, kuidas värvid mõjutavad teie hotelli, restorani või kohviku kliente? Alates varastest uuringutest, mis Goethe tegi 1810. aastal, oleme püüdnud mõista, kuidas me tajume värve ja millist mõju see avaldab meie meeleolule ja käitumisele. Ja nüüd uurisid Essity ja Tork kaasaegse tehnoloogia abil restorani külastajate reaktsioone erinevatele värvidele.
 
Colors_HRC_article_400x300.jpg„Kohvikutes, hotellides ja restoranides leidub muidugi arvukalt elemente, mis võivad külastajate muljete kujunemist mõjutada, kuid värv on otsustava tähtsusega. Meie ei esita oma nägemust olemasoleva teooria ümberlükkamiseks, vaid pigem ettekujutuste täiendamiseks värvide eriomastest seostest sedalaadi keskkondadega,” ütleb Dovilė Buinauskaitė, Essity Tork Põhja piirkonna Tork lauatarvikute peatootejuht. Colors_article_300x300.jpg 
 
Kokku jälgiti 16 ajulaineid registreeriva peaseadmega varustatud külastaja reaktsioone 8 erineva värviga kujundatud 8 erinevale keskkonnale. Iga ettevalmistatud lauakujunduse korral peideti restorani sisustus täielikult ühevärvilise katte alla – alustades seintest ja põrandast ning lõpetades mööbli ja lauatarvetega. 
 
Analüüs näitas, et erinevad värvid kutsuvad esile selged ja korduvad meeleolude ja emotsioonide mustrid. Samuti tajuti värvide sobivust erinevat tüüpi einetega ja restoraniga seotud erilaadsete kogemustega, alates romantilisest õhtusöögikohtumisest kuni ametliku ärilõunani. Näiteks punane vallandab tugeva emotsionaalse seose ja loomingulisuse, samal ajal kui sinine kutsub esile rahulikuma, rohkem hillitsetud elamuse.
 
Nende andmete ja järelduste põhjal koostati iga värvi profiil. Sellega tahetakse pakkuda inspiratsiooni ja mõtteainet teie äritegevuse jaoks. 
 
Kaheksa värvi, kaheksa kogemust
Roheline – lõõgastav, lõuna, sõbrad
Oraž – erutav, hommikueine, lapsed
Must – kaasaegne, õhtusöök, kohtumine
Kollane – lõbu, hommikueine, lapsed
Punane – romantiline, joogid, kohtumine
Sinine – rahu, hommikueine, lapsevanemad
Valge – luksuslik, lõuna, lapsevanemad
Pruun – traditsiooniline, kohv, kolleegid
 
 
Saate teada, millist mõju värvid avaldavad teie klientidele, kui klõpsate siin.

Tagasi
Printige Laadige alla