Stylt_original.jpg

Jutustades täiuslikku lugu

Kunstiprojekt, mis kasvas üheks Skandinaavia kõige mõjukamaks kontseptuaalseks disainiettevõtteks. Stylt Trampol, ühendades sisekujunduse loo jutustamisega, on kujunenud üheks suurtest tegijatest majutus- ja toitlustussektoris. Nende peamiseks eesmärgiks on luua mälestusi, mille juurde inimesed soovivad tagasi pöörduda.

Kõik see algas Firenzes, Itaalias. Renessansi sünnikohas nägi algne idee päevavalgust. Õpingute ajal moodustasid Erik Nissen Johansen ja Peter Apelgren koos paari sõbraga ühenduse. Ühenduse, mille nimeks nad otsustasid panna Stylt. See, mis oli algselt mõeldud toimima kunstikollektiivina, kus igaüks täiustab oma kaaslaste maale, kujunes varsti uueks ideeks.
eriknissenhires.jpg

“Meil kõigil oli tuttavaid restoraniäris ja sisekujunduse projektidega alustamine nendes ringkondades tundus loomuliku jätkuna,” ütleb Erik Nissen Johansen. “Seega, üleminek maalidelt arhitektuuri suunas oli meie jaoks loogiline samm.” 
 
1991. aastal käivitas Erik Nissen Johansen rühmast eraldiseisva äriprojekti ja andis sellele nimeks Stylt Trampoli ning selle kandev idee oli selge peaaegu algusest peale. Loo jutustamise kunst, väljamõeldud universumite ja tegelaskujude loomine ning nende seadmine disaini ja ümbritseva kontseptsiooni aluseks.
 
“Väljakutse seisneb stsenaarium kirjutamises, just nagu filmide puhul. Enne kui me alustasime "loo jutustamist", tegime meeletult tööd, et saavutada autentsus ja luua toimiv põhikontseptsiooni.”
 
Esimene restoran, mille Stylt Trampoli disainis, oli Göteborgi klassikaline püsikoht Farbror Hjördis (Onu Hjördis). Omanike jaoks oli see restoran algselt mõeldud nn vahepealseks kohaks parema äripinna vabanemiseni ning selle nimeks pidi saama “Vahepeal”. Kuid Hjördist ümbritsev lugu kasvas kiiresti ning kui kogu taust ja üksikasjad paika loksusid, võeti kontseptsioon kasutusele. Ja see saavutas kohe edu.
 
farbrorhjordis.jpg“Me hankisime second-hand mööbli, mis täiendas üleminekumenüüd ja kõik pöörles selle väljamõeldud tegelaskuju ümber. Igaüks võttis sellest ideest kohe kinni ja Hjördisest sai isik, kellest inimesed rääkisid, kuni ta ärkas ellu. Inimesed mõtlesid päriselt, et restorani omanikuks on keegi, kes kannab nime Hjördis ja nad tarbisid restorani, kui nii võib öelda, samal viisil nagu teie tarbite raamatut või head filmi.”
 
Ja sealt liikusid asjad edasi. Väga kiiresti. Sellest, mis sai alguse ebatavalisest ideest, millele puhuti elu sisse mõne entusiastliku hinge poolt väikses kontoris, on nüüd kujunenud globaalne äri, mida juhitakse 45 inimesega büroost. Disainerid, arhitektid, reklaamtekstide koostajad, uurijad … Kombinatsioon arhitektuurifirmast ja reklaamiagentuurist, tänu millele sünnivad lood ja kummalised kontseptsioonid. Ning kõik need põhinevad väljamõeldud lugudel ja tegelaskujudel. Või tegelikel tegelaskujudel, kes omavad tähtsust nende konkreetses kohalikus keskkonnas. Stylt Trampoli on disaininud ligikaudu 400 restorani ja 250 hotelli kogu maailmas, alates hotellist Trafalgar Londonis kuni Stora Hotelletini Fjällbackas Rootsis, alates Dostojevski-teemalisest hotellist Sonya Peterburis kuni hotellini Klaus K Helsingis, milleks ammutati inspiratsiooni Soome rahvuseeposest Kalevala.
 
“Hotellidega töötamisel on oluline aidata neil välja paista, et luua kontseptsioon ja isikupära, mis on meeldejääv ja aitab kaubamärgil kasvada. Kui me suudame luua midagi, mis teeb külaliste jaoks võimalikuks reaalsusest põgenemise või millegi ebatavalise kogemise, jääb see nende meeltesse ja toimib reklaamivahendina.”
 
Kuid siiski on Erik Nissen Johansenil väga selge seisukoht inimeste olulisuse kohta. Põrutav kontseptsioon jääb külalistele meelde ja see võib toimida nii ligimeelitajana kui ka reklaamina, kuid see, mis tekitab külalistes soovi tagasi pöörduda, on suhtumine.
 
“Ma ütleksin, et külaliste kohtlemise viis, teenindus ja suhtumine moodustavad 90 protsenti. Meie töö võib pakkuda reklaamivahendeid ja kordumatut kogemust, kuid lõpuks on see, mis paneb sind tahtma hotelli või restorani tagasi pöörduda, seotud alati sellega, kuidas sind koheldakse.”
 
Ja mis puutub külalise heaolusse, siis püüab Stylt Trampoli asjasse mitte liigselt sekkuda, vaid pigem kohaneda juba kliendi poolt välja töötatud programmidega. Kuid funktsionaalsus on disainimisel alati võtmetähtsusega ja kui on vaja teha valik lihtsalt laetava Torki dosaatori ja kohmakama aeganõudva alternatiivi vahel, on otsuse langetamine lihtne. Lõpuks on kõigel, isegi pisimal detailil, mõju inimestele. 
 
“Kui pesuruumi ala on halvasti disainitud ja vaevanõudev, tekitab see ärritust personalis mis omakorda ei jäta mõju avaldamata külalistega suhtlemisele. Funktsionaalsus, mis tagab igapäevase äritegevuse sujuva toimimise, on sama oluline, kui ohhoo-faktor fuajees ja me võtame seda disainimisel alati arvesse.”
 
Kui te saaksite Stylt Trampoli töö mõne sõnaga kokku võtta, kuidas te seda teeksite?
“Üks ajakiri tegi minuga mõni aeg tagasi intervjuu ja pani selle pealkirjaks „Ta teenib elatist valetamisega“. See on ehk liiga otsene, kuid vastab paljuski tõele. Me anname oma klientidele tööriistad, mis võimaldavad neil pakkuda oma külalistele ainulaadseid kogemusi ja mälestusi, ning ka integreeritud reklaamivahendeid. Kuid lõpuks taandub kõik inimestele. Suhtumine ja külaliste hästi kohtlemine on see, mis paneb inimesed tagasi pöörduma.”
 
Laadige BIM-objektid kohe alla! Klõpsake siin
Kui soovite tellida meie arhitektidele mõeldud uudislehte, klõpsake siin

Lõpuks on see, mis tekitab soovi hotelli või restorani tagasi pöörduda, alati seotud sellega, kuidas sind koheldakse.

Erik Nissen Johansen

Stylt Trampoli